Wednesday, June 21, 2017

LEGO Movie 70816 Bennyho vesmírna loď Recenzia

Vačšina z Vás si asi nebude pamätať sériu Lego Space ktorá dominovala osemdesiatym rokov minulého storočia. Spomienku na tieto časy predstavuje charakter Bennyho vo filme Lego Movie. Vydať vesmírnú loď ako oficiálny set bol veľmi šikovný krok. Tak poďme na to “spaceship, Spaceship, SPACESHIP!!!

Bennyho vesmírna loď je skrátka parádna. Moderné Lego ktoré využíva farebnú tému starých setov je skrátka veľká nostalgia. Predpokladám že tento set si kúpi kopec dospelých ľudí už len z tohto dôvodu. Čo sa týka nových dielov tak zo všetkých najviac zaujme transparentný kokpit v neo žltej farbe. Síce sme ho už videli pri USC X-Wing ale nie v tejto farebnej kombinácií. Exkluzívne je pre tento set ešte aj možnosť aktivovať si v hre Lego The Movie pre PC/PS3/XBOX360 aj dodatočný obsah. Funguje to tak že na jednej kocke je vytlačené unikátne číslo ktoré potom zadáte v menu hry.

Späť však k samotnej Spaceship. Kokpit pojme 3 osoby ktoré sedia za sebou. Je vybavený technikou a verne kopíruje terminály z pôvodnych sérií. Za kokpitom má svoje miesto Unikity ktorá je tentokrát oblečená do vesmírnej modrej. Pod ňou sa po odklopení krytu nachádza reaktor pohonnej jednotky so spomínaným unikátnym číslom. Zadnú časť lode dopĺňa výklopný satelit a duo robotov ktorý sa dajú vybrať a poslať na misiu. Samotný pohon zabezpečujú 3 tryskové motory. Spaceship má navyše skvelú funkciu kde po zatlačení jedneho z motorov sa lodi vysunú krídla a odhalia vystreľovacie raketky. Na samotných špičkách krídel sú pripevnené malé raketky ktoré sa po rýchlej premene dajú osadiť figúrkou a požiť na zneškodnenie nepriateľa.

Skoro všetky minifigúrky sú unikátne pre tento set. V astronautskej modrej Unikitty, drsňačka Wildstyle takisto, Emmet, zlý Robot a pre mňa najkrajšia figúrka Benny. Logo space na jeho hrudi je zámerne poškriabané a takisto helma pôsobí ako keby bola prasknutá. Je to všetko skvelý detail na spomienky z detstva kedy skoro všetkým vesmírnym figúrkam praskali helmy.

Samotná konštrukcia a jej základ je zhotovená v kombinácii s technik kockami a je teda veľmi pevná. To znamená, že spaceship kľudne udržíte v jednej ruke a nemusíte sa báť že by sa pri hraní rýchlo rozpadla. Toto je výrazné a veľké plus hlavne pre mladšie ročníky. Sada obsahuje navyše aj malú raketku pre zlého robota. Čierne plavidlo s priesvitným kokpitom skvelé dopĺňa hrateľnosť. Velké plus pre Lego, pretože toto je fakt pridaná hodnota ktorú v podstate nemuseli vôbec riešiť.

Moje celkove hodnotenie tohoto setu je viac než kladné. Spaceship je zábava skladať, ponúka kopec hrateľnosti a skvele vyzerá aj ako model na poličke. Spaceship má sivé motory, sivé krídla, modrý lak na tele a trasparentné žlté sklá ktoré proste milujeme. Má svoj reaktor, malé laboratórium, pomocných robotov, radar a všetko ako za starých čias. Set má obrovskú využiteľnosť v hrateľnosti a kopec funkcií. Cena je síce vyššia ale je to dobrá voľba.